Translate

December 15, 2010

A cold

Really.  Who needs a cold right now?  Or any time, for that matter?  Nose is running, I get chilly really fast, even though I have what seems like a gazillion layers on.  And too tired to do all my planned baking.
I got some biscottis, which normally aren't at all in my repertoire, made.  They're my son-in-law's favorite, and shhh, don't tell him, he'll get a box for Christmas.

I been meaning to bake more, I even splurged and bought almond flour - holy moses, I had no idea it was THAT expensive - to make Spekulatius, a German spice cookie, recipe found on this website.  I also made the Pfeffernuesse from her recipe, I'd never seen a recipe for those, I for some reason thought you could only buy them.  Oh, and they really are really peppery!  I will, however, skip her recipe for the Dominosteine, since they are my favorite, and I know I would overindulge!

By the time I get home, I have no energy left.  Yesterday I dragged myself to the grocery store, bought some baking needs, and then was too tired/sick to do much else.  I was in bed a little after 8 PM.  But I'm determined to finish my projects, and I will do it.
Of course, now that I'm concentrating on getting my Christmas together, work got busier.  Btw, that is NOT a complaint!

Maybe tomorrow I'll bring some baking ingredients to the children, and we'll bake something together.....

Happy preparations, everyone!

2 comments:

  1. ja, christmas getting closer! ach übrigens, DANKE für die Weihnachtskarte!:-)) haben uns sehr gefreut das du an uns gedacht hast! wir fahren am sonntag nach MB (mörschbach) zu den schwiegereltern, plätzchen essen. siehste, wir bzw ich, mache mir keinen stress ;-) aber ich backe nicht gern plätzchen, lieber nen kuchen. käsekuchen vielleicht?
    also, dir noch einen schönen tag!!

    ReplyDelete
  2. Boah, hast du denn so ein Brett für den Spekulatius? Ich weiß noch, mein Vater hat das immer gemacht. Es war Klasse, wenn das Brett auf den Tischgeklopft wurde, damit die Teigfiguren herauskamen. Wir hatten ein sehr großes, langes und ein kürzeres. Tolle Figuren drauf.
    Dann noch Pfeffernüsse und sogar Dominosteine. Du traust dich was, meine Hochachtung hast du.

    Ich habe heute viel zu viel geredet. Dabei war es schon besser geworden. Doch nun hab ich wieder Hustenreiz, also wieder noch mehr trinken... schade.
    Dir gute Besserung, mach nicht schlapp!
    Liebe Grüße aus dem verschneiten Ruhrgebiet
    Wir haben echt eine Veranstaltung in der Nebenstadt nicht besucht, wofür wir Karten bestellt hatten. Es liegt zuviel Schnee

    ReplyDelete